معرفی موسسه های جهانی در استاندارد کابل شبکه – بخش۲

معرفی موسسه های جهانی در استاندارد کابل شبکه – بخش۲

در ادامه می توانید بخش دوم معرفی استاندارد های کابل کشی شبکه را مطالعه بفرمایید. موسسه های استانداردسازی جهانی را یک به یک معرفی می کنیم و در پیوست هر یک توضیحات اجمالی را در رابطه بان آن استاندارد می خوانید.

network cabling standards 2

EIA کمیته صنعت الکترونیک امریکا، استانداردهای الکتریکی خاصی مثل EIA-310 و رک ها را منتشر کرده است. هدف این گروه توسعه استانداردها و مقالات فنی در زمینه : اجزاء الکتریکی و اطلاعات الکتریکی و مخابراتی است.

IEEE انستیتو مهندسان برق و الکترونیک، قوانین سیم کشی بریتانیا (یا BS 7671) را در مورد مسائل امنیتی نصب کابلهای برق نوشته است.

IEEE انستیتو مهندسان برق و الکترونیک، یک انستیتو حرفه ای است که امروزه اغلب استانداردهای مربوط به LAN را تعیین می کند. برای مثال، استاندارد اترنت ubiquitous از کمیته IEEE 802.3 آمده است. IEEE علاقمند به عملکرد سیستمهای کابلی بعنوان لایه فیزیکی پروتکلهای شبکه می باشد. IEEE 330000 عضور در 150 کشور دارد و بیش از 30% نسخه های منتشر شده در زمینه مهندسی برق ، کامپیوتر و کنترل را تولید کرده است. IEEE همچنین، کد ملی ایمنی الکتریکی NESC ، را نیز منتشر کرده است که مقررات عمومی مربوط به حفاظت افراد در برابر خطرات محتمل در هنگام نصب و راه اندازی و نگهداری تجهیزاتی که در محیط بیرون قرار دارند را پوشش می دهد.

ETSI انستیتو استانداردهای ارتباطات اروپا، مستقر در فرانسه است. این انستیتو استانداردهای مخابراتی داوطلبانه را در پاسخ به درخواست اعضای آن، که در حال حاضر 700 نفر و از 50 کشور مختلف هستند تهیه می کند.

FCC کمیته ارتباطات فدرال آمریکا، قوانین زیادی را در ارتباط با استفاده از تجهیزات مخابراتی در ایالات متحده ارائه کرده است. دو گروه از این قوانین مشخصا در مورد استفاده از سیستمهای کابل کشی ساخت یافته است: بخش 15 FCC، مباحث مربوط به تشعشعات الکترومغناطیسی و بخش68 FCC، اتصال تجهیزات در محل و سیم کشی به شبکه های مخابراتی است.

ITU اتحادیه بین المللی ارتباطات که قبلا با عنوان CCITT شناخته می شد و در ژنو، سوئیس قرار دارد نیز که از جمله این موسسات است. ITU انجمنی را ایجاد کرده که در آن دولت و بخش خصوصی میتوانند خدمات و شبکه های مخابراتی جهانی را هماهنگ کنند.ITU-T اهداف ITU را در ارتباط با استانداردهای مخابراتی، با مطالعه فنی و عملیاتی و اتخاذ پیشنهادات بر اساس ارتباطات استاندارد در سراسر دنیا محقق می کند است. نمونه ای از کارهای اخیر ITU-T، شماره تلفن بین المللی رایگان جهانی UIFN است.

NEMA انجمن ملی تولید کنندگان برق (امریکا)، مشخصات کابلها را برای بخش سیم و کابل و بخش سیم کشی مکانها تولید کرده است .TIA نیز برخی از کارهای NEMA را برای استفاده در استانداردهای خود پذیرفته است.

NFPA انجمن ملی حفاظت حریق (امریکا) ، این انجمن در طول صد سال گذشته به توسعه دستورالعمل ها و استانداردهای مختلف در تمام زمینه های مربوط به ایمنی حریق پرداخته است. این انجمن 65000 عضو از 70 کشور دارد. در حال حاضر بیش از 300 دستورالعمل NFPA مورد استفاده قرار میگیرد، مثل:

·        NFPA 1 ، دستورالعمل جلوگیری از آتش

·        NFPA 54، دستورالعمل ملی سوخت گازی

·        NFPA 70، دستورالعمل ملی برق

·        NFPA 101، دستورالعمل ایمنی حیات

NFPA 70، با دستورالعملهای ملی برقی و مقالات متنوع، متداولترین دستورها در صنعت کابل کشی ساخت یافته امریکا است.

TIA ، انجمن صنعت ارتباطات امریکا، یک انجمن تجاری فعال از سال 1924 است. TIA تلاش میکند که صنعت ارتباطات امریکا را در رابطه با اتحادیه صنایع الکترونیک EIA، معرفی کند. TIA با توجه به محصولات، پنج بخش دارد: تجهیزات تاسیسات کاربر، تجهیزات شبکه، ارتباطات بیسیم، فیبر نوری و ارتباطات ماهواره ای. هر بخش استانداردهایی را در ارتباط با تست عملکرد تجهیزات و سازگاری آنها ارائه می کند. مهمترین گروه تدوین کننده استانداردها برای کابل کشی ساخت یافته، ساختار کابل کشی ارتباطات مصرف کنندگان، TR 42 است. یک گروه دیگر نیز ،TR 41 ، مربوط به نیازهای مخابراتی کاربران است. TIA دو گروه مربوط به فیبر نوری دارد: FO-2 و FO-6. گروه FO-2 روشهای تست لایه فیزیکال شبکه سیستمهای فیبر نوری، سری TIA-526 را توسعه می دهد و گروه FO-6 روشهای استاندارد تست فیبر نوری (FOTP) سری TIA-455،

UL یا آزمایشگاههای بیمه گر امریکایی، یک سازمان مستقل برای تست ایمنی محصولات است. نشان ‘UL’ درهرسال بر روی 15 میلیارد محصول قرار میگیرد و 90000 محصول نیز در هر سال مورد بررسی قرار میگیرند.

محصولات تست شده را می توان با عناوین ‘listed’،’classified’ و یا ‘recognised’ توصیف کرد.

·        Listed : یک سری ازمایشهای مکانیکی و الکتریکی برای شبیه سازی خطراتی که برای محصول وجود دارد روی محصولات انجام می شود. در صورتی که نتایج موفقیت آمیز باشد محصول می تواند در “لیست” قرار بگیرد.

·        classified : یک محصول پس از اینکه تست شد و برای استفاده بعنوان جزئی از یک بسته “لیست” شده پذیرفته شد، به “رسمیت” شناخته می شود.

·        recognised : اگر یک محصول ارزیابی شود و در آزمایشهای مربوط به خطرات خاص یا برخی دستورالعملهای قانونی موفق باشد “رده بندی” می شود.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.