انواع مدل های زره دار کابل های فیبر نوری شبکه

انواع مدل های زره دار کابل های فیبر نوری شبکه

در این مقاله به بررسی انواع مختلف زره پوش نمودن کابل های شبکه فیبر نوری می پردازیم. اگر یک کابل در محیط بی خطر یک اتاق یا حتی یک مجرای کابل بیرونی نصب نشده باشد، احتمالا نیاز به زره دارد. زره استحکام کابل در برابر فشار را افزایش می دهد و جلوی ورود حشرات و جوندگان را می گیرد.

armored 1

زره سیمی فولادی

زره سیمی فولادی یا SWA، مقاوم ترین نوع زره است. این زره از رشته های سیمی استیل گالوانیزه در اطراف کابل تشکیل شده است و روی آن یک غلاف نهایی وجود دارد. شکل 4.15 یک نمونه از کابل که برای استفاده در شرایط سخت مثل دفن مستقیم در زمین بکار می رود را نشان می دهد.

 

نوار فولادی corrugated (راه راه)

یک جایگزین سبکتر، ارزانتر و انعطاف پذیرتر برای سیم فولادی، نوارهای فولادی corrugated است. نوار در شکل اصلی خود تقریبا نازک به نظر می رسد. اما وقتی corrugated می شود و با پوششی از پلی اتیلن پوشانده می شود، یک لایه محافظ بسیار مستحکم می سازد. این نوع کابل مخصوصا برای مقاومت در برابر جوندگان بسیار مناسب است. شکل 4.16 این کابل را نشان می دهد.

armored 2

 

انواع زره غیر فلزی

در همه مواردی که تا الان توصیف شد به کابل فلز اضافه می شود. برخی انواع زره های غیرفلزی عبارتند از:

glass yarn : یک لایه یارن شیشه ای زیر غلاف بیرونی قرار می گیرد و استحکام بیشتری به کابل می دهد. همچنین در برابر جوندگان بسیار مقاوم می شود.

Nylon : نایلون بسیار سخت و لغزنده است و وقتی روی یک غلاف پلی اتیلن با چگالی بالا اضافه می شود کابل را بسیار محکم و لغزنده می کند طوری که جوندگان نمیتوانند به ان صدمه بزنند. مزیت دیگر نایلون مقاومت در برابر روغن و مواد شیمیایی است.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.