انواع کابل فیبر نوری شبکه Blown Fiber یا میکرو کابل

انواع کابل فیبر نوری شبکه Blown Fiber یا میکرو کابل

فیبر blown یا air blown نباید با کابلهای air blown اشتباه شود. کابل air blown، تقریبا یک کابل نوری یا مسی معمولی است که با پمپ کردن هوا در داخل میکروداکت کار گذاشته شده و راه اندازی می شود.

air blown fiber

هدف فیبر blown، کاهش هزینه های نصب اولیه است. به جای نصب مقدار زیادی فیبر تاریکdark fibre، یعنی فیبر رزرو برای استفاده های آینده، blown fibre این امکان را فراهم می کند که از داکتهای پلاستیکی کم هزینه استفاده شود که در آینده می توان از میکروداکت استفاده کرده و فیبرهای تازه را در آن دمید.

داکت blown fiber: این داکتها، تیوبهای پلاستیکی ای هستند با قطر 5-8 mm. این داکتها بصورت تکی یا گروههای 4 یا هفت تایی یا بیشتر که با یک غلاف خارجی پوشیده شده اند عرضه می شوند. مدلهای ضد آب و زره دار آن برای استفاده در محیط های باز و مدلهای مقاوم در برابر آتش برای محیط های داخلی موجود است. بزرگترین مشکل پیش روی این داکتها، مساله ایجادالکتریسته ساکن است.

همانطور که نشان داده شد، کابل در موقعیتهای مختلفی مثل back-bone یا افقی بکار میرود.

پریزی که در ناحیه کار قرار دارد و کابل به آن متصل میشود TO نامیده می شود. در سر دیگر کابل افقی، FD قرار دارد که برای متصل کردن کابل افقی به کابل backbone نیز استفاده می شود. بین building backbone و کابل campus ، building distributor(intermediate cross connect) قرار دارد. اخرین عنصر این شبکه نیز campus distributor(main cross connect) است.

در میان کابل کشی افقی ممکن است CP یا MUTO نیز دیده شود. همانطور که ذکر شد تجهیزات اتصالی که بین این پریزها و distributor ها استفاده می شود شامل کابل مسی یا نوری و تعدادی سوکت و دوشاخه یا بلوکهای اتصال می باشد.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.