دلایل استفاده از شبکه

دلایل استفاده از شبکه

ساختار شبکه و استفاده از آن اهدافی دارد که چنین اهدافی ما را در بهینه سازی شرایط کمک می کند.  چند نمونه از چنین اهدافی و دلایل استفاده از شبکه را در زیر بیان می نماییم.

رفع محدودیت های جغرافیایی: شما بوسیله استفاده از شبکه می توانید محدودیت های جغرافیایی و مکانی را از بین ببرید. یک مثال از این مورد استفاده از پست الکترونیکی می باشد. زمانی که ما از پست الکترونیکی استفاده می کنیم، می توانیم فارغ از مکان جغرافیایی او به صورت تقریبا آنی پیامی را برای آن فرد فرستاده و او نیز آن را بگیرد و مطالعه نماید.

Network Set up ch sys

 

صرفه جویی در زمان و هزینه: به عنوان مثال ما می توانیم از سیستم های تلفن اینترنتی VOIP مثل Whatsapp و یا شبیه آن که امکان تماس رایگان از طریق اینترنت را برای ما ایجاد می کند استفاده نماییم. در این روش فقط ما هزینه استفاده از اینترنت را می پردازیم.

به اشتراک گذاری منابع: به اشتراک گذاری داده ها در محیط وب یا بلاگ ها، به اشتراک گذاشتن پرینترها در شبکه و استفاده دسته جمعی و مسایلی از این دست مثال هایی برای این مورد می باشد.

امنیت: بی شک این مورد کمی تامل بر انگیز است. به این دلیل که در بعضی موارد در اخبار شنیده ایم که شبکه امن نبوده است. حالا به چه دلیل می گوییم یکی از منافع استفاده از شبکه امنیت می باشد؟

شما با راه اندازی یک دومین، می توانید دسترسی ها و مجوزات مربوط به کاربران را تعیین و آن ها را محدود نمایید و یا می توان پورت های USB کامپیوترهای کاربران را غیر فعال کنید. با استفاده از چنین مواردی، شما می توانید تا از آلودگی کامپیوتر ها به ویروس تا حد زیادی جلوگیری نمود و این خود روشی برای استفاده از امنیت می باشد. موارد بیشتری هم موجود است که به آن ها در آینده اشاره می کنیم.

مواردی که در طراحی یک شبکه بایستی در نظر گرفت:

اندازه و سایز سازمان باید معین شود تا در طراحی اولیه با اطلاعات کافی بتوان به بهترین روش شبکه را راه اندازی کرد. سطح امنیتی که برای شرکت یا سازمان مورد نظر در نظر گرفته شده نیز مهم است.

نوع فعالیت سازمان که به جهت طراحی و پیاده سازی بهینه ساختار شبکه آن باید در نظر گرفت. میزان ترافیک شبکه نکته مهم دیگری است که باید برای عدم بروز مشکلات پهنای باند و عدم بروز اختلال در شبکه باید آن را بررسی نمود.

میزان بودجه از اهمیت بالایی در طراحی شبکه برخوردار می باشد. زیرا مجری شبکه با مقدار بودجه ای مشخص آیا می توان از سوییج های سیسکو استفاده نمود یا بایستی به سوییچ های معمولی غیر قابل مدیریت اکتفا نمود. البته امروزه راه حل های ارزان و مدیریت پذیری نیز وجود دارد مانند میکروتیک که از هسته سیستم عامل لینوکس استفاده می نماید.

شبکه ها به طور معمول به دو قسم هستند، یکی انواع شبکه به لحاظ منطقی و دیگری انواع شبکه به لحاظ فیزیکی می باشد. راه اندازی شبکه دارای اهدافی است که این اهداف ما را در بهبود هر چه بیشتر شرایط کمک می نماید. نمونه ای از چنین اهداف و دلایل استفاده از شبکه را در زیر اشاره کرده ایم.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.