مزایای استفاده از ITS یا حمل نقل هوشمند در شهرهای هوشمند

مزایای استفاده از ITS یا حمل نقل هوشمند در شهرهای هوشمند

سیستم های حمل و نقل هوشمند پتانسیل ارائه مزیت های کلیدی را به شرح زیر دارند:

امنیت : تصادفات جاده ای عامل مرگ و میر بسیاری از مردم در جاده ها می باشند و همچنین برای دولت نیز هزینه در بردارد. بسیاری از تصادفات در ساعات اوج ترافیک اتفاق می افتد. سیستم های حمل و نقل، در شهر های هوشمند برای روان تر شدن ترافیک و کم کردن آن می تواند استفاده شود و جلوی بسیاری از انواع تصادفات را بگیرند.

its benefits smart city

 

 

اطلاعات ارائه شده از طریق سیستم های حمل و نقل هوشمند نیز می توانند استفاده شوند تا ترافیک را به دور از تصادفات و محل هایی که تصادف به وقوع پیوسته است هدایت کنند.

بهره وری : تراکم در جاده امکان بهره وری را از زیرساختهای فعلی کاهش می دهد، سیستم های حمل و نقل هوشمند می تواند بهره وری را با پیدا کردن راه کارهای ابتکاری برای افزایش ظرفیت استفاده از زیرساخت فعلی، افزایش دهند و باعث کاهش نیاز به ایجاد بزرگراه های اضافی می شود.

کارایی برای طبیعت: سیستم های حمل و نقل هوشمند که باعث کاهش تراکم ترافیک می شود می تواند مصرف سوخت را کاهش داده بنابراین میزان انتشار تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهد .

افزایش پویایی و راحتی: سیستم های حمل و نقل هوشمند پویایی و راحتی را در رانندگی بالا می برند بوسیله :

– کاهش تراکم در ترافیک و به حداکثر رساندن بهره وری عملیاتی از سیستم حمل و نقل در شهر هوشمند

– ارائه اطلاعات در زمان واقعی به رانندگان و کاربران حمل و نقل و امکان ایجاد انتخاب مسیر مناسب

– خدمات سیستم های حمل و نقل هوشمند به رانندگان کمک می کند که کارآمد ترین و بدون دردسرترین مسیرها را انتخاب  کنند.

حمل و نقل هوشمند برای وسایل شخصی

برای اینکه که بتوان سیستم حمل و نقل یک کشور را به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها در طول دوره حیات اقتصاد کشور به حساب آورد، باید بتوان سطح حمل و نقل را امن تر و هوشمندتر نمود که در نهایت باعث افزایش قابلیت زندگی برای شهروندان خواهد شد. بخشی از این تحول در سیستم حمل و نقل را می توان از طریق اتصال وسایل نقلیه به دست آورد.

وسایل نقلیه متصل این پتانسیل را دارند که راه را با استفاده از شبکه ای از ارتباطات بی سیم که شامل اتومبیل، اتوبوس، کامیون، قطار، چراغ های راهنمایی، تلفن همراه، و دستگاه های دیگر هست امن تر و هماهنگ نمایند.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.