مفاهیم شبکه: آشنایی با فیوژن

مفاهیم شبکه: آشنایی با فیوژن

از مراحل برقراری اتصال بر روی بستر فیبر، اجرای عمل فیوژن یا جوش گرم می باشد. برای انجام این عمل از دستگاه خاصی استفاده می گردد که نمونه های متفاوتی از آن را در شکل زیر می بینید. مشهورترین برند های موجود در دنیای فیبر نوری شامل Fujikora و corning و sumitomo می باشد.  

fusion 1

 

 جهت انجام عمل فیوژن ابتدا بایستی دستگاه را بسته به مد فیبر نوری مورد استفاده روی وضعیت Multi mode یا  Single mode تنظیم کرد سپس جهت انجام عمل فیوژن روکش ها و محافظ های کابل فیبر نوری را از فیبر اصلی جدا می نماییم، در انجام این کار با توجه به سمی بودن مواد ضد جونده کابل باید از دستکش استفاده گردد.

جهت لخت کردن هر یک از فیبرها باید از وسیله ای به نام fiber optic striper  استفاده گردد که در شکل زیر آن را می بینید. پس از جدا نمودن هسته  یا کور شیشه ای از غلاف فیبر ها عمل  Cutting را انجام می دهیم که جهت هماهنگ کردن سطح در دو سر فیبری که باید جوش داده شوند بسیار ضروری می باشد. بعد از عمل cutting فیبر ها را در جایگاه مخصوص در درون دستگاه جهت جوش دادن قرار می دهیم تا دستگاه به طور اتوماتیک عمل جوش را انجام دهد. در این وضعیت همچنین دستگاه درصد تضعیف را برحسب dB نمایش خواهد داد.

fusion 2

توجه به این نکته ضروری می باشد که درصد تضعیف نباید بعد از اتمام عمل جوش از حد استاندارد بیشتر باشد. (0.06dB)

در این مرحله نوبت به عملیات آب کردن می رسد که توسط وسیله ای به نام کریمپ، فیبر های جوش داده شده محکم می شوند. پس از عمل آب کردن نوبت به جایگذاری فیبر های جوش داده شده در کاست و سر بندی کابل های نوری می رسد. در عملیات سر بندی کابل های نوری در پچ پنل ها سلیقه و نظم حرف اول را می زند. در آخر با انجام تست لیزر یا تست های گوناگون دیگر از صحت عملیات فیوژن اطمینان حاصل می گردد.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.