نمونه هایی از خدمات بهینه سازی در حمل و نقل هوشمند

نمونه هایی از خدمات بهینه سازی در حمل و نقل هوشمند

شهرهای هوشمند بر پایه زیرساخت های هوشمند هستند. راه های بسیاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد که می تواند به دولت در ساختن شهر هوشمند کمک کند. یکی از این روش ها از طریق خدمات بهینه سازی مربوط به حمل و نقل، از جمله مدیریت ترافیک، پارکینگ، و سیستم های حمل و نقل می باشد. در زیر نمونه هایی را بررسی می کنیم:

Transportation03

به حداقل رساندن تراکم

مدیریت ترافیک مشکلی است که بسیاری از شهرها و شهرداریها امروز با آن مواجه هستند. با بیش از نیمی از زندگی جمعیت جهان در شهرها در سال 2012 سرمایه گذاری در راه حل های مدیریت ترافیک هوشمند حس می شود. بسیاری از شهرها به دنبال راه هایی برای بهبود حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات بهتر در شهرها از جمله چراغ های راهنمای هوشمند می باشند. مدیران بزرگراهها نیز به دنبال راه های جدید برای مدیریت مسافران راه دور و محصولات موثرتر ترافیک هستند.

سیستم حمل و نقل هوشمند باعث بهبود ظرفیت، سفر کارآمد تر و امن تر می شود. پلیس محلی، خدمات اورژانس و سایر خدمات دولتی می توانند از این شبکه های حسگر با مدیریت ترافیک هوشمند استفاده کنند تا دید سراسری بر شهر برای کمک به کاهش تراکم و سرعت پاسخگویی به حوادث داشته باشند.

به عنوان مثال، مرکز سیستم حمل و نقل هوشمند تورنتو یک سیستمی را با عنوان MARLIN-ATSC توسعه دادکه برای بهبود جریان ترافیک با سیگنال های هوشمند استفاده می شد که بصورت محلی اطلاعات ترافیک را پردازش می کرد. این سیستم در 60 تقاطع در پایین شهر تورنتو آزمایش گردید و در ساعت شلوغی باعث کاهش تاخیر تا 40 درصد شد و این آزمایش همچنین نشان داد که بار سفر تا 26 درصد کاهش یافت.

سنگاپور یک استراتژی حمل و نقل هوشمند و مجموعه ای از سیستم ها را به کار برده است. این شهر یکی از شهرهای عمده متراکم، با سرعت خودرو به طور متوسط در جاده های اصلی 27 کیلومتر بر ساعت در مقایسه با متوسط سرعت 16 کیلومتر بر ساعت در لندن و 11 کیلومتر بر ساعت در توکیو می باشد.

این شهر از یک سیستم عوارضی الکترونیک در جاده ها استفاده می کند که در آن عوارض با توجه به جریان ترافیک متفاوت است. آنها یک سیستم مانیتورینگ اتوبان دارند که به رانندگان در مورد تصادفات در جاده های اصلی هشدار می دهند. دراین شهر همچنین یک سیستم GPS بر روی تاکسی های شهر نصب شده است که نظارت و گزارش در مورد وضعیت ترافیک در اطراف شهر را انجام می دهد. اطلاعات از همه این سیستم ها به مرکز کنترل عملیات سیستم های حمل و نقل هوشمند وارد می شود که داده ها را یکپارچه کرده و زمان واقعی اطلاعات ترافیک را به عموم مردم انتقال می دهد .

شهرها و شهرداری نیز برای ساخت سیستم مدیریت ترافیک هوشمند همکاری می کنند که باعث بهینه سازی ظرفیت کلی جاده در یک منطقه و بین مناطق می شود. به عنوان مثال، یکی از شهرهای آمستردام در حال حاضر از سیستم SCM TrafficLink که به سیستم ترافیک دولت ملی متصل است استفاده می کند. هر دو مرکز می توانند وضعیت ترافیک را مشاهده کنند و به طور خودکار مدیریت ترافیک در منطقه را انجام دهند.

 بهبود پارک کردن خودروها

پارک هوشمند خودروها می تواند زندگی را برای شهروندان و یا مسافران شهر آسانتر نماید  Streetlineیک شرکت پارک هوشمند، تخمین می زند که 30درصد از ترافیک شهری توسط رانندگانی که به دنبال پارکینگ هستند ایجاد می شود. در یک مطالعه که ترافیک در یک منطقه لس آنجلس برای یک سال اندازه گیری شد، محققان دریافتند که رانندگان با بیش از 950.000 مایل رانندگی، تولید 730 تن دی اکسید کربن و با استفاده از 47،000 گالن گاز برای پارکینگ جستجو می کردند.

سنسور بی سیم هوشمند تعبیه شده در پارکینگ می تواند از وضعیت واقعی پارکینگهای شهری و گاراژها اطلاعات را جمع آوری کند . این حسگرها می تواند پیگیری کند که آیا یک نقطه اشغال شده است، خالی است، یا منقضی شده است. این اطلاعات به یک سیستم مدیریت داده ها، که با نرم افزار تلفن همراه رانندگان در ارتباط است فرستاده می شود، این سیستم در مرکز کنترل خود بر بستر فیبر نوری در شبکه ای از کامپیوترهای کنترل کننده سیستم واقع است که از تکنولوژی روز دنیا FTTX استفاده می کند و هنگامی که یک شخص از این برنامه برای پیدا کردن جای پارک موجود استفاده کند، این کار اساسا الگوهای ترافیک و رفتار کاربران را تغییر می دهد. پارکینگ هوشمند می تواند باعث کاهش تراکم ترافیک، کاهش انتشار کربن و از بین بردن ناکارآمدی کار مرتبط با اجرای پارکینگ شود.

 سر وقت آمدن ترنها

شهر ملبورن در استرالیا با استفاده از فناوریها به بهبود روز به روز عملیات واگنها و تجربه سفر مسافر کمک می کند. این شهر یکی از بزرگترین شبکه های واگنی در جهان با بیش از 250 کیلومتر را داراست . آنها بیش از 91.000 قطعه از تجهیزات و  487واگن سفر در  29مسیرهای مختلف را مدیریت می کنند. نیل رابرتز، مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای واگنهای ملبورن می گوید”ما به ارائه خدمات در سطح جهانی به تمام مسافران متعهد هستیم، اما سرپا نگه داشتن واگنها کار ساده ای نیست. بزرگترین سرمایه ما در مقابله با این چالش داده ها و زیرساخت های نرم افزار هوشمند است.”

برای اطمینان از اینکه واگن هر زمانی که مسافران به آن نیاز دارند در دسترس باشد، رابرتز می گوید، “ما 91.000 قطعه از تجهیزات واگنی را به 91.000 مکان داده اطلاعاتی کردیم.”  سنسورها و گزارشات از کارکنان و مسافران، اطلاعات را در زمان

   نگهداری و مسائل بالقوه هشدار می هد و اطمینان می یابد که تعمیرات لازم قبل از مختل شدن خدمات انجام می پذیرد. رابرتز می گوید با این نوع از داده ها به خصوص داده های فناوری موبایل ما می توانیم از خرابی جلوگیری کنیم و برای نگهداری تجهیزات برنامه ریزی نماییم و اطلاعات به موقعی را به مسافرانمان انتقال دهیم.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.