پچ پنل ها و طریقه استفاده از آنها در پسیو شبکه و کابل کشی

پچ پنل ها و طریقه استفاده از آنها در پسیو شبکه و کابل کشی

طراحی و استفاده از پچ پنل در رک

برای ساده شدن عمل اتصال برای مصرف کنندگان، سوکت های RJ-45 در یک پچ پنل قرار گرفته اند. پهنای پچ پنل ها برای مطابقت با رک های استاندارد صنعتی، 19 اینچ (483mm) است. واحدهای ابعاد پچ پنل متفاوت است. عرض آن همیشه 19 اینچ است. واحد عمق آن میلی متر است و ارتفاع آن U است. هر U، 44 میلیمتر است. استفاده از واحد U، در طراحی شبکه به طراحان کمک می کند تا به سرعت حساب کنند که چه مقدار تجهیزات شبکه می توانند در رک قرار دهند. مثلا یک رک 30U می تواند 30 پچ پنل 1-U را در خود جای دهد. یک پچ پنل 1-U، (شکل 4.21) معمولا 16،12، یا 24 سوکت RJ-45 دارد.

 

patch panel usage

 

 

طریقه استفاده و نصب پچ پنل در رک

یک IDC در قسمت عقب قرار دارد که کابل های شبکه به آن متصل می شوند و اتصال آنها با پین های RJ-45 را فراهم میکند. ممکن است مدیریت کابل شبکه اضافی نیز وجود داشته باشد که به آن دستپیچ کابل گویند. پچ پنل، هم می تواند screened یا پوشش دار باشد هم unscreened یا بدون پوشش و با استاندارد 568A یا 568B کابل کشی میشود. یک پچ پنل ممکن است یزرگتر از 1U باشد. یک پنل 2U معمولا میتواند تا 48 کانکتور را در خود جای دهد. پنل های 4U نیز وجود دارد که 96 کانکتور را جای می دهند.

پچ پنل RJ-45 نیز مثل کابل شبکه دسته بندی یا Category ( کتگوری ) دارد. نسخه دوم استاندارد ISO 11801 گروه های 6،5 و7 را به رسمیت می شناسد. برخی پچ پنل ها مخصوصا پچ پنل های CAT7 دارای سوکت های RJ-45 تکی ای هستند که در یک محفظه فلزی 1U قرار گرفته اند.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.